Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 58 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Príbeh gesta
Matušek, Jakub ; Horčicová, Monika (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Vo svojej bakalárskej práci sa chcem zaoberať detailom ľudského teľa, a dôležitosťou tohto detailu. Detail ktorý som si zvolil je ruka v geste. Vybral som si ju vďaka svojej jedinečnej schopnosti rúk odovzdávať informácie alebo emócie prostredníctvom gest. Skrze gestá sa dá vyjadriť plejáda výrazov. Od jednoduchého vyjadrenia nesúhlasu až po vedecký termín. Práve tento aspekt ma zaujal a ďalej ho vo svojej práci sledujem hlavne z estetického hľadiska. Tvorba konceptu sochy pritom bola procedurálna a vznikala z jednotlivých krokov ktoré som počas navrhovania konal.
Využití viruální reality v konstrukčním procesu
Hlavatý, Michal ; Novotný, Tomáš (oponent) ; Augste, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práca sa zaoberá možnosťou využitia virtuálnej reality v konštrukčnom procese a poukazuje na nové netradičné možnosti ovládania zariadení. Cieľom tejto práce je oboznámiť sa so zariadením skonštruovaným na ÚVSSR a technológiou využivajúcou motion capturing (snímanie pohybu). Následne s využitím získaných znalostí navrhnúť software využivajúci virtuálnu realitu pri konštrukčnom procese paralelnej kinematickej štruktúry typu delta, ktorý bude využívať možnosť bezdotykoveho riadenia a analyzovať priebeh energetických tokov zariadenia.
Systém pro ovládání počítačové prezentace s využitím gest
Němec, Radek ; Harabiš, Vratislav (oponent) ; Čmiel, Vratislav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem zařízení pro bezkontaktní ovládání počítačové prezentace. V první části jsou teoreticky popsány způsoby bezkontaktního ovládání počítače. Druhá část je soustředěna na rozdělení senzoriky a teoretický popis stěžejních prvků pro práci – vývojové desky TinyPICO ESP32 a senzoru BNO055. Ve třetí části je popsán návrh zařízení a jednotlivých gest.
Uživatelské rozhraní založené na zpracování hloubkové mapy
Kubica, Peter ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Žák, Pavel (vedoucí práce)
Tradiční uživatelská rozhraní nejsou vždy nejvhodnější variantou ovládání aplikací. Úlohou této práce je seznámit se s problematikou zpracování dat ze senzoru Kinect a analyzovat možnosti ovládání aplikací prostřednictvím hloubkových senzorů. A následně, s využitím získaných znalostí, navrhnout uživatelské rozhraní pro práci s multimediálním obsahem, které pro interakci s uživatelem využívá senzor Kinect.
Malířský tah
Hon, Michael ; Dub,, Petr (oponent) ; Houser, Milan (vedoucí práce)
Diplomová práce nazvaná Malířský tah je demonstrací techniky zhmotnění malířského tahu v prostoru. Těžištěm projektu je práce s technologickým postupem, kdy je barva, či jiný materiál namísto nanášení na podklad povrchem protlačován. Důležitým pojítkem techniky s klasickou malbou je zachování hodnot malířského gesta a určité soustředěnosti. Projekt se zabývá tematizací uměleckého média malby s důrazem na vizuální a haptickou složku obrazu. Cílem je vytvoření malířské techniky, její demonstrace a prezentace v rámci výstavního prostoru.
Ovládání desktopu pomocí senzoru Kinect
Czompál, Zsolt ; Široký, Vít (oponent) ; Žák, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce bylo vytvořit uživatelské rozhraní, které umožní ovládat počítač pomocí hlasových povelů, statických póz a dynamických gest. Obsahuje implementaci přirozeného uživatelského rozhraní, které emuluje funkci klávesnice a myši. Na rozpoznávání a sledování uživatele v prostoru je v této práci použit senzor Kinect. Pro implementaci jsem zvolil platformu Windows, použitý vývojový nástroj je Kinect for Windows SDK s použitím programovacího jazyka C#. Při implementaci a testování rozhraní byl použit senzor Kinect for Xbox 360. Výsledkem práce je přirozené uživatelské rozhraní, které umožní ovládat desktopové aplikace bez použití klávesnice a myši, a je pro uživatele pohodlné a přívětivé.
Osobní téma
Vlčková, Tamara ; Zálešák, Jan (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
V mé bakalářské práci se zaměřuji na intimní sdělení. Zajímá mě moment odhalení a jednoduchá otázka: Co dává smysl? Zajímají mě běžné každodenní situace a lidské tělo, které vkládám do různých sociálních situací a osobní dialog – s pozorovatelem, dílem, člověkem. Hlavním motivem mých kreseb jsou osobní příběhy, které působí povědomě, a předávají takovou informaci, kterou si pozorovatel přivlastní a přetvoří. Důležitá je konstelace lidí a věcí a také postoj, gesto, které vytváří příběh. Celkově míchám skutečnost, sny, představy, otázky – vybírám si to, nad čím se pozastavuji, co se mě dotkne, co mě zarazí, z čeho mám strach. Důležitá je rovněž instalace, ve které vznikne osobní prostor pro prohlížení kreseb.
Absence
Machač, Petr ; Marenčík, Michal (oponent) ; Zet, Martin (vedoucí práce)
Video Absence odráží volně poznatky shrnuté v teoretické práci s názvem Nuda, v níž byla výchozí situace popsána jako absence smyslu, vůle, zájmu a citu. Video je pokusem o poetickou reflexi této situace, kterou vyjadřuje bezcílné hledání bez nalezení. Spíše než snahou o výtvarnou originalitu, je dílo dokumentací marnosti. Navzdory neutěšenosti a banalitě pustiny však překypuje, každé v něm vzniklé gesto, významy na něž lze navázat. Kdokoli může zkoušet pokračovat, kdokoli může opakovat. Výchozím instrumentem jsou zde prázdné ruce a surovinou země lesních cest, luk a polí v okolí bydliště. Tam, kam není radno chodit, protože se tam nic neděje.
Performance art jako hraniční forma uměleckého projevu
Vatulíková, Andrea ; Daněk, Josef (oponent) ; Havlík, Vladimír (oponent) ; Chamonikolasová, Kaliopi (vedoucí práce)
S přihlédnutím k oboru performativních studií vycházím z předpokladu, že oblast umění nazývaná jako „performing arts“ prodělala v průběhu 20. století řadu reforem, díky kterým je dnes prakticky nemožné stanovit jasné hranice mezi divadlem, tancem a performance art. Zabývám se proto jejich společným základem, který nazývám bodem nula a který mi umožňuje zkoumat výrazové prostředky lidského těla a časo-prostorovou dimenzi živé akce. Bod nula je lokalizován v pánevní oblasti těla a představuje centrum stability, rovnováhy a životní energie. V práci se pak zaměřuji na analýzu fyzických tréningů, které s tímto bodem v rámci divadla, tance a performance art pracují. Základním výstupem této práce je potom analýza těla a tělesnosti jako kulturně kódovaného konstruktu a popis praktické části dizertace zaměřený na realizaci sympozia bod nula
Ovládání webového prohlížeče pomocí gest
Němeček, Jiří ; Zahrádka, Jiří (oponent) ; Najman, Pavel (vedoucí práce)
Práce popisuje možnosti ovládání aplikace webového prohlížeče pomocí bezdotykových gest snímaných senzorem Microsoft Kinect. Jsou zde uvedeny postupy při snímání těchto gest a jejich analyzování pro další zpracování. Dále jsou zde uvedeny jednotlivé aspekty návrhu a implementace ukázkové aplikace. Závěrečná část shrnuje uživatelské testování vytvořené aplikace a popisuje možnosti jejího nasazení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 58 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.